Lariekoek.reismee.nl

De stad uit

Hallo maatjes thuis!

Zo zonder school elke dag moet je je toch zien bezig te houden! En dat kun je niet beter doen dan de trein te nemen, lekker ver van Tokyo vandaan, onder de smogwolk uit. Voor je het weet zie je bergen! Velden! Bomen! Bijna vergeten dat dat ook allemaal nog bestond, nadat je wekenlang geleefd hebt tussen taxi's, convenience stores en wolkenkrabbers.

Natuurlijk konden we niet te ver weg reizen, aangezien dat al snel heel duur wordt. Maar Yokohama is best te doen! Dus we zetten koers naar deze voorstad van Tokyo op zaterdag. Daar hebben we eerst Chinatown bekeken. Vreemde ervaring: je bent in het buitenland in het buitenland. Sommigen spraken inderdaad Chinees, maar er waren ontzettend veel Japanse toeristen. In Chinatown kon je allerlei souvenirs en rare spullen halen, en overal waren eethuisjes met dubieus eten. Zoals een hele eend met hoofd en al die blijkbaar voor je gebraden kon worden. O_O

Nadat we genoeg hadden van dat alles en ik limonade had gedronken in een hip flesje waar een glazen balletje inzit waardoor het heel apart drinken is, gingen we terug naar het station waar we vandaan waren gekomen. En toen vonden we de haven! Het was leuk om de zee weer eens te zien, de laatste keer was in Kamakura! Dus na even chillen in de haven peerden we hem weer, terug naar Tokyo, waar we hadden afgesproken met Max zodat we nog eens samen konden dineren. Ditmaal: shabu shabu en sukiyaki! Best raar dat de Nederlandse shabu shabu dit gerecht helemaal niet op de menukaart heeft staan. Jammer ook, het is superlekker en ik kan het iedereen aanraden! Je krijgt vlees en groente wat je in een pot met kokend water moet gooien. Dan leg je het eten eventjes in een sausje en het is klaar! Mijn favoriet was de sukiyaki. Ha! Dat heb ik gewoon gegeten. ^_^

Vandaag zijn we naar Ikebukuro geweest in de ochtend, en ik heb Minna no Nihongo deel 3 gekocht, waarin wat we dit jaar geleerd hebben iets duidelijker en makkelijker uitgelegd staat. Ook zijn we naar Sunshine City geweest, een HUGE winkelcentrum waar van alles bij in zit, zoals een planetarium (gaan we nog heen waarschijnlijk), een aquarium, een soort mini-speelpark voor kinderen en verder alles dat je je kan bedenken. ;)
En daarna hebben we superlekkere pankeeki gegeten metchocolade-ijsen banaan!

Die middag gingen we wat verder weg: naar Mount Takao! Dit is een berg die erg dichtbij Tokyo ligt en hij was erg makkelijk en voor niet al te veel geld te bereiken vanuit Shinjuku. Daar hebben we even wat ramen gegeten en toen waren we klaar voor de tocht, die begon bij een behoorlijk freaky pendeltreintje die in een hoek van ongeveer NEGENTIG GRADEN de berg omhoog ging. Gelukkig duurde het niet lang en konden we aan onze eigen klim beginnen. We waren constant aan het lopen, en zo zagen we een boeddhistische tempel, enkele shinto tempeltjes, en uiteindelijk de top. En niet te vergeten honderden vieze insecten. Alleen de vlinders waren mooi (net zo groot als in de vlindertuin in Arnhem!), maar Loezzy zou het niet leuk hebben gevonden, haha! Het uitzicht was GEWELDIG, hoewel het behoorlijk bewolkt was en we dus niet zoveel zicht hadden als we hadden kunnen hebben. Helemaal 's avonds, toen de lichtjes in de steden beneden aangingen! Tegen die tijd hebben we ons teruggehaast naar het treintje, aangezien de paden vaak niet verlicht waren en ze middenin een enorm bos lagen dat op de berg groeide. En af en toe waren er ook geen hekken! Binnen een half uur was het stikkedonker op de Takao en moesten we dus maken dat we wegkwamen. Gelukkig waren we toen al weer aan het begin, waar wat lichten waren en meer mensen die ook naar beneden moesten. Maar als je een hele tijd niemand tegenkomt, en je over een smal bospaadje loopt terwijl het snel donker wordt, kun je het niet helpen een beetje ongerust te worden!
In ieder geval hadden we veel gelopen en zo'n beetje alles gezien dat op de berg te zien viel. Ook bijvoorbeeld een kleine grot waarin ook enkele beeldjes stonden. Alles op Takao is zo'n beetje heilig! En omdat we de hele tijd druk in de weer waren zweetten we zo erg alsof we een marathon hadden gelopen in de jungle. Het was dan ook een hele warme dag! Maar met zonnebril, zonnebrandcrème, petje en redelijk bedekkende kleren was het nog te doen. En het was het zeker allemaal waard!

Morgen gaan we nog naar een museum, of misschien meerdere, en daarna... eerlijk gezegd ben ik het alweer vergeten, maar in ieder geval gaan we onze zes weken in stijl afsluiten. Door bijvoorbeeld karaoke te doen, alweer! En all-you-can-drink te doen, alweer! Jo ho!

Groetjes Nederlanders!

~ Larie

Loezzy

Dat pankeeki-gedoe klinkt LEKKER!
En bah, vieze vlinders... *rilt*

Wauw, nou de rest van de dingen die jullie nog gaan doen klinken erg leuk! :D Veel plezier alvast! ;D

Jacqueline

Ik lap altijd (ahum...) mijn ramen, jij eet ze?? Je eet echt álles tegenwoordig, hè? Kan de Vales uit de vriezer wel aan Johan geven.
De laatste paar dagen, meid, geniet er maar enorm van. Maak 100.000 foto's om aan ons te laten zien straks.
Ik weet niet hoe jij het vindt, maar wij vinden het toch wel fijn dat je ondertussen bijna thuis komt hoor. Het is nu wel lang genoeg geweest hoor ;-)
Zoals ik al zei: geniet nog maar volop en daarna een goede reis naar huis.
Ik zie je vast weer dit weekend, tot dan!!!
Liefs.

Bakker Fred (en oom)

Natuurlijk mag je ook in Japan naar een Museum....ik ben er niet door gekwetst maar.....er is op de hele wereld toch maar 1 museum dat altijd in je hart zal blijven en dat is.............

Lotte

That chinatown sounds crazy.
A bottle with a little bal in it? RAMUNE! What flavour did you drank? :D
Shabu shabu is a dish too? a shame they don't have that and sukiyaki indeed. :I
That mall sounds absolutely HUGE and quite easy to get lost in.
Urg hiking, well I'm glad you had fun with it and didn't get lost before it/ in the dark.