Lariekoek.reismee.nl

Nog meer dingen die je kunt doen in Tokyo

Hallo hallo,

het is alweer mijn laatste week in Tokyo! Vandaag was onze laatste dag op de taalschool en ik heb al een tijd niet geschreven, dus laat ik maar beginnen. ;) Aangezien ik niet meer precies weet wat we allemaal wanneer gedaan hebben, zal ik maar gewooneen paar leuke dingen opschrijven.

Begin deze week was Max in Tokyo! Ja hij zit de helft van de tijd in Japan, maar dit keer konden we ook gewoon samen wat doen. Dus we gingen met z'n vieren naar een vreemd horror-restaurant in Shibuya, waar je eerst door een spookhuis-achtige gang moest voordat Karen en ik in de boeien werden geslagen en naar onze cel werden gebracht. Waarom alleen Karen en ik?! Tis discriminatie! Anyway, we gingen eten, maar middenin de 'maaltijd' die bestond uit allemaal vreemde shit zoals drankjes met suikerspin erin en een soort aardappelballetjes waarvan er één heel scherp was en de andere vier niet, deden ze het licht uit en gingen er allemaal kerels met maskers en enge pakken aan ons lastigvallen. KYAA~
Voor de geïnteresseerden, dit restaurant heet 'the Lock-up' en het is dichtbij Shibuya station. ALS JE DURFT TE GAAN. XD

Iets minder eng is KIDDYLAND, waarvan er in Harajuku een grote winkel zit van vijf verdiepingen. Hier heb ik me helemaal voorzien van Kapibarasan-spulletjes voor de rest van het jaar, minstens. Waaronder een knuffel van Ri-sento-kun, bij verre de vreemdste kapibara van het stel. Hij is paars en heeft een afro en houdt niet van de andere kapibara's. MAAR IK KON HEM NIET LATEN LIGGEN!!!!!

Wat serieuzer was dat we deze week onze presentaties moesten houden. We hadden in Ikebukuro (met onze leraressen op stand-by en een paar jongens als bodyguards)enquêtesuitgedeeld met vragen over cute culture. (De resultaten waren in het algemeen dat iedereen het leuk vond en NIEMAND nooit iets schattigs kocht, haha.) Donderdag moesten we hierover een presentatie houden, wat op zich niet zo heel erg was geweest, maar het werd wat moeilijker gemaakt door de microfoons, de camera die alles opnam, en het live publiek waarvoor we het moesten doen! Nou ja, uiteindelijk lukte het prima. Bijna alles ging goed, er werden wat vragen gesteld en verder hebben we behoorlijk veel lol gehad, ook toen de andere groepen aan het presenteren waren!

En daarmee waren onze lessen voorbij! Vandaag hadden we dan ook meer een fundagje, waarop we een kanjiwedstrijdje deden en feedback kregen op onze presentaties. Ook ontvingen we de certificaten waarmee we officieel 5 studiepunten behaald hebben. We boden onze leraressen een cadeautje aan (foto's van onze klassen) en toen werden ze nog emotioneel ook. Kunnen ze nog schattiger worden? ;)
Daarna gingen we samen lunchen in een soort Hawaii-themed restaurant. Ik had een schaal met allemaal heel apart uitziend eten aangezien ik voor de 'sea food' had gekozen. Ik heb geen idee wat ik allemaal naar binnen heb gewerkt, maar volgens mij zat het ooit in een schelp...
Ooooh, en toen moesten we vaarwel zwaaien enzo, en dat was heel sad! Koyama-sensei, Nishiyama-sensei, Wakasugi-sensei en Nishimura-sensei zijn allemaal heel erg lief, en we willen hen graag als conversatiedocenten in Leiden. Kan dit nog geregeld worden? T__T

Vanmiddag hebben we doorgebracht met de Square Enix winkel in Shinjuku, en dan vooral met het lokaliseren hiervan! Gelukkig was er een aardige Japanse die ons naar de juiste weg hielp. Waarom zijn die Japanners allemaal zo aardig? Nu ga ik zoiets ook in Nederland verwachten!
We vonden de store dankzij haar en het was klein maar AWESOME. In de vloer lag een soort beeld van een (dode? slapende?) Sephiroth en het was zo cool dat ik er niet overheen durfde te lopen!

Nu moet ik nog souvenirtjes halen voor iedereen. Ik heb al een behoorlijke hoop maar er zijn nog een paar mensen voor wie ik nog niks heb! Ik ga mijn best doen! Morgen ga ik naar Yokohama, laten we eens zien wat ik daar kan vinden.

En ja, het is hier nog steeds erg erg erg warm, maar het regent gelukkig weer een beetje dus het koelt toch nog af!

Groetjes!

~Larie

Reacties

Reacties

Loezzy

OMG BLIJF GEWOON DE HELE WEEK WAKKER EN DOE 24 UUR PER DAG ALLEEN MAAR LEUKE DINGEN! XD

*kucht* Dat restaurant klinkt trouwens ontzettend freaky en eng!

Aww, afscheid nemen is een beetje sterven. Er is een tijd van komen, en er is een tijd van gaan. En de tijd van gaan is nu gekomen. (Ja dat heb ik van die YouTube video. :P)

Gelukkig heb je genoeg herinneringen, foto's en Kapibara's om mee naar huis te nemen! ;)

Kirsty

Lijkt me inderdaad niet leuk om afscheid te moeten nemen van je leraressen daar :<

een afro kapibara? Haha die wil ik zien hoor!

Nederlanders zijn meestal niet zo aardig xD

Mirthe

Yowww XD
Hoelaat kom jij de 19de precies aan met vliegtuig? En waarom hebben we nog geen kaartje?:O (dat moest ik vragen hehehe)
Het wordt wel weer wennen met al die onbeleefde boeren hier!XD Arme jij. Maarja je komt wel weer terug in Japan (en dan ga ik mee :P)
Have heeeeeeeeeeeeeeeeeel veel fun nog de laatste week, maak overal foto's van, je wil dat thuis weer zien dat weet ik zkr. Kutland dit :E
TOT SNEL :D
xx

Daphne

Wow wat zijn die weken snel gegaaan!
Echt serieus je laatste weekje al weer? Maar dan.. de bbq is ook al snel haha
Kan niet wachten om al je verhalen te horen!

Geniet nog even van je laatste weekje ;D

xx

Larie

@Loezzy: Hou toch op ouwe draak! XD
@Mirt: Volgens mij was het ergens na 18.00 uur. Kaartjes zijn onderweg, ik heb ze een paar dagen geleden op de post gedaan, voor 70 yen per kaartje, WTF? ;)

Lotte

Thanks for the restaurant tip. 8D It sounds like something straight out of an anime with their school festivals. ;)
AFROLICIOUS! @8-)
With a bit of luck the rest of your school time will be like it was there? (Just being curious, were they more harsh then your usual teachers? did you get good grades? what where the school times?)
Ow like you describe most japanese people you make it sounds like all the english people. D": why can't we all be like that here?
I wonder what you got more, souvenirs for people or kapi's/gifts for yourself. Either way around it sounds like loads. ;)

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!