Lariekoek.reismee.nl

De toerist uithangen

Hallo allemaal,

zoals de titel al zegt heb ik de laatste dagen behoorlijk wat toeristische dingen gedaan/plekken bezocht. Eigenlijk doen we dat dagelijks, maar ja, je bent nu eenmaal op 'vakantie'. Werkvakantie? Studeervakantie?

Nou, na de dag van de Ebisu dans (zaterdag) zijn we op één van de grootste evenementen van de zomer afgegaan: het vuurwerk in Sumidagawa! Dit was in Asakusa, waar een grote rivier (de Sumidagawa) doorheen loopt. Het vuurwerk wordt vanaf de rivier afgestoken, volgens mij, door professionals zodat er niemand gewond raakt! Het duurde ongeveer een uur-anderhalf uur. En de hele tijd non-stop supervuurwerk! We waren heel vroeg gegaan waardoor we een plekje hadden in een parkje, tussen bergen en bergen anderen. En omdat we lang moesten wachten, hebben we allerlei eten gekocht bij de tientallen kraampjes die voor deze gelegenheid langs de weg stonden. Onder andere schaafijs. En toen wat pittig Koreaans eten dat Karen over had. En toen takoyaki. Een klein stukje inktvis in een balletje!!! En ik moet toegeven: dat was best te eten! En het vulde ook nog! Ja... met zuignapjes en al! XD Oh, en het was ook over. Dus ik heb geen echte zonde begaan. ;)
En het actual vuurwerk was best wel heel erg gaaf. We konden niet alles goed zien omdat we in het park zaten en we niet op een paadje stil mochten blijven staan, maar je kon het allemaal prima horen (en voelen)! En na afloop schuifelden we met z'n allen terug naar het station, waar we in groepjes de metro in werden gewerkt. En toen gauw douchen want het was weer vies heet!

Zondag gingen we naar Odaiba, een eiland voor de kust van Tokyo dat met het vasteland verbonden is met een enorme brug: de Rainbow bridge! Die er helemaal niet uitziet als een regenboog, maar als je er met de trein overheen rijdt, als een soort monorail, is het wel vet.
In Odaiba komen ontzettend veel Japanners om te chillen blijkbaar. Er zijn grote winkelcentra, amusementshallen en een klein strandje. Oh ja, en een replica van het vrijheidsbeeld, want ze noemden het 'United States of Odaiba' en ik weet ook niet waarom. :P
Annemiek en Karen probeerden het spookhuis in een nogal desolaat aandoende amusementshal waar ik een paar cadeautjes voor thuis uit de automaat heb gehaald, en kwamen er al heel snel weer uit omdat ze te bang waren, haha! Tot nu toe is er niemand geweest die het niet eng vond. Ik zag er dus maar vanaf!
Elders in Odaiba was een megagroot winkelcentrum dat ontworpen was als een Italiaanse winkelstraat, compleet met grote fontein en een geschilderd dak zodat het leek alsof je onder de blote hemel liep. En vreemd genoeg werkte het, even denk je echt dat je buiten bent! En in dat gebouw was ook een KIDDYLAND, waar ik wat Kapibarasan-goodies heb gescoord, ha! Ja, als je al je geld erdoorheen jast, doe het dan aan iets nuttigs!

Maandag gingen we weer naar school, uiteraard. Lekker een verhaaltje van Haruki Murakami lezen! Ik ben fan van hem dus dat bevalt me wel. Stiekem is het mijn doel om ooit iets van hem te vertalen, maar eh... of ik dat ooit zal kunnen zoals de huidige vertaler dat doet?
Na school zijn Karen en ik de CERULEAN TOWER ingeslopen. Dat is een enorm hoog gebouw vlakbij de Naganuma-school, en het is een hotel dat er niet uitziet alsof je er gewoon binnen kan komen lopen. Maar toch deden we het! We vonden een lift naar de 40ste verdieping, en daar waren we binnen een minuut. Geen wonder dat we een plop in ons oor kregen. Het deed bijna zeer! En dan BAM! Kijk je uit over Tokyo! Het was jammer dat het niet zo helder was, dus heel ver konden we niet zien. Maar het was alsnog vet! Later kwamen we in een super fancy lobby en kwamen we erachter dat verblijven in de Cerulean Tower voor ons niet te betalen is.

Gisteren zijn we nogmaals Harajuku ingegaan om crepes te eten (CRAPS spellen de Japanners ook wel) met aardbeien/chocolade/slagroom/ijs/bessen/bananen en alles wat je maar wilt erin. En natuurlijk de grote Kiddy land in. Nog meer Kapibarasan spullen plz! Dat wordt nog wat als ik mijn spullen binnenkort naar Nederland verstuur. Als je de doos thuis opendoet vliegen de kapi's eruit!

Dat was het dan weer! Ik ben nog altijd gezond ondanks het vreselijke weer en de temperaturen van de HEL, op school gaat het nog goed en ik heb nog steeds lol. Groetjes iedereen thuis!

~ Larie

Reacties

Reacties

Loezzy

Pff, een spookhuis in Japan moet wel ongeveer het engste ter wereld zijn. Goed van je dat je niet gegaan bent! ;) (Alhoewel ik nu best nieuwsgierig ben...)

Oh en m'n moeder zei in Frankrijk constant 'CRABS' tegen crepes. Maar dunne pannenkoekjes lijken me toch wat lekkerder dan platjes! XD *kucht*

Fijn dat je 't nog steeds leuk hebt daar. :) Wel jammer van die hitte though...

Karen

Het spookhuis WAS OOK ENG D: Brr. Lekker gillen als een 4-jarige. Maar we hebben hem WEL uitgelopen ;D En daarna nog een dag helemaal paranoide rondgelopen.. :P

Lotte

That firework show sounds wicked, I went to something alike on the beach but that was just 15 minutes or something. :( Watching up close make you FEEL the fireworks, a nice feeling if you ask me. :)
I would like to give that haunted house a try, the ones here aren't scary at all.
Why do they sell those crepes in all countries but not here, darnit. >_

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!