Lariekoek.reismee.nl

Cicades in de hitte

Hoi hoi alweer,

vandaag (19 juli) is het Umi no Hi, de dag van de zee. Ik heb er niet zoveel van meegekregen, afgezien van het feit dat we vrij zijn van school en ik buiten een taiko heb gehoord. Dus ik rende naar buiten omdat er misschien wel iets te zien viel, maar na een rondje langs de twee tempels in de buurt kon ik helaas niet veel actie vinden. Ik ben wel in mijn eentje naar de dichtstbijzijnde tempel geslopen, nou ja, meer een paadje met een klein tempeltje waar twee beelden in staan met een torii aan beide ingangen. En op deze hete zomeravond heb ik voor het eerst sinds ik hier ben CICADES gehoord. Rechts van onze weekly mansion hoorde ik ineens een enorm lawaai, en toen ik langs een boom liep verstilde het ineens. Ja, blijkbaar zit er één boom in Ekoda vol met cicades. Of het zijn er maar twee, weet ik veel hoeveel geluid die beesten kunnen maken!

Ik heb de laatste dagen sowieso veel shinto schrijnen/shrines/tempels/jinja gezien! Eentje was de andere in Ekoda, en het was 's avonds. Maike en ik waren even Ekoda uitgebreid aan het verkennen (wat een leuk buurtje eigenlijk :P) en de tempel was echt redelijk spooky in het donker. Er was ook een dude die ging bidden (twee keer buigen, twee keer klappen, een keer buigen) terwijl we stonden te kijken! Zodra je onder een torii doorwandelt lijkt het echt alsof je ineens ergens anders bent. Wauw, echt heel apart.

De tweede was in Harajuku: de Meiji jingu! Op zondag is het echt ongelooflijk druk in Harajuku, maar de cosplayers hebben we weer niet kunnen spotten. Waar zitten die lui toch? XD
Daarnaast was het vreselijk heet en de zon scheen ook nog. We konden het dus ook niet erg lang volhouden en zijn voor het heetst van de dag weer gevlucht naar onze airconditioned mansion. Behalve Karen, want dat is een die-hard!
In ieder geval, de Meiji Jingu is een grote, toeristische tempel. Nadat je onder de HUGE torii bent gelopen (zie foto's) kom je na een redelijk lange wandeling aan bij de tempel zelf. Hier liepen veel mensen rond, ook buitenlanders, en er was zelfs een soort oppasser die ons even ging uitleggen wat een kami was en waar een tempel voor bedoeld was. Euh, DUH! Jammer dat er niet 'wij hebben twee jaar Japans gestudeerd' op ons voorhoofd staat. Bij de tempel was een winkel met redelijk goedkope souvenirtjes, dus ik heb nu al welgeteld voor 5 mensen een cadeautje als ik terugkom! Je kon er ook lucky charms kopen voor allerlei zaken, zoals veilig reizen en het halen van een 'entrance exam' voor de Japanse scholen. En er hingen ook allemaal bordjes met wensen (ema) rond een boom! Eentje was van een Spanjool die wenste dat ze het WK zouden winnen. 'I know they're lazy but they're still better than the Neths' stond erop. Nou ja, hij was in ieder geval bescheiden! XD

In Harajuku liepen behoorlijk wat vreemde buitenlanders rond. Een hele gang van hen liep erbij alsof ze dagelijks in Harajuku kwamen, alleen dan over the top. En het ziet er gewoon vreemd uit als ze nog extremer gekleed zijn dan de Japanners zelf. En sommigen waren gewoon ronduit gaijin, ze wisten duidelijk niet veel over de plaats waar ze waren. En hoe kun je in die hitte als Lolita gekleed gaan? En waarom? XD
Ik kwam erachter dat ik met een scheef oog naar ze stond te kijken alsof ik zelf een Japanner was. Hoe snel kan het gaan, haha! Ik moet oppassen dat ik niet vergeet dat ik ook gaijin ben, alleen dan een gaijin die een beetje Japans kan.

Toen we aan het eind van die dag al ons zout, ons vocht en ons vet kwijt waren besloten we weer bij de MacDonald's gaan eten. Erg hè! Maar we hadden het gewoon nodig. ;)

Mata ne!

Larie

Reacties

Reacties

Loezzy

'I know they're lazy but they're still better than the Neths' ldfjladsfjklasjfkashdfkjqshdfsk FFFUUU
Ach ik kan niet boos blijven op die Spanjaarden. ;D

Jullie moeten echt eens cosplayers vinden hoor! En niet alleen van die stomme Lolitas. :P

Oh en hang dan gelijk een wens op dat 'The Neths' het EK gaan winnen, dankjewel...

En wees voorzichtig met die gore cicades!

Robin

Haha cicades :') moet je vangen met een vlindernetje en dan aan de uil uit het museum geven XD
En lang leve mac donalds, waar je ook bent xD

Lotte

Cicades are just large crickets soundwise right? Did you try to catch one?(That's a pass time if you can believe yotsuba)
Pff I bet there actually were cosplayers at harajuku, they just all went for an outfit you only see in one ep for a few minutes/casual cosplay because of the heat. ;)

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!