Lariekoek.reismee.nl

Fun op de Naganuma school

Hoi hoi iedereen,

goed nieuws! Ik heb vandaag in een boekwinkel in Shibuya een boekje gekocht met 4-panel comics over kapibara-san! X3 Deze zal ik over een maand wel samen met mijn nieuwe manga en spulletjes in een doos moeten stoppen en op moeten sturen naar Nederland, zodat mijn koffer niet te zwaar wordt in het vliegtuig... En dan maar hopen dat de douane me geen 30 euro charget omdat ik, OH NEE! iets heb gekocht dat ik niet in Nederland kan kopen. XD

Ik ben nu al één week student aan de Naganuma school! Op deze school zitten wij niet alleen, er zijn ook een heleboel andere buitenlandse studenten die Japans komen leren. En veel van hen zijn op hetzelfde niveau als wij! Donderdag stond er voor ons gepland dat we een uurtje gingen praten met een paar van deze andere studenten. Voordat we begonnen moesten we wat vragen bedenken en opschrijven, die we aan ze wilden vragen. Als zij wat aan ons vroegen over Nederland, moesten we dat ook noteren! Hiervoor waren we redelijk nerveus, want misschien waren wij wel veel slechter dan zij en compleet onverstaanbaar... maar gelukkig begreep ik het meeste dat ze me vertelden best goed, en zij konden mij ook volgen! Ik heb gepraat met twee Koreanen, een Engelse jongen, en een Australisch meisje. Er werden ook dingen gevraagd over Nederland! Het Koreaanse meisje wilde weten waarom oranje onze nationale kleur was, en het Australische meisje vroeg naar populair eten uit Nederland. Tja... wat moet je daar nou op antwoorden? Onze keuken is niet echt wat je noemt beroemd! XD

Dus vandaag stond er uitspraakoefening op het programma. Op de computer! We moesten met een EXTREEM STRENGE METHODE woordjes nazeggen en een verhaaltje oplezen. Net als Karen een paar dagen geleden, kwam ik ook niet verder toen ik 'akai gouyou' moest zeggen. Ik kon het gewoon niet! XD
Maar zelfs de native speaker van de pc-ruimte haalde niet altijd goede punten met dit programma, dus het was nog best goed! En na de lessen was er een korte special gepland waar iets verteld werd over het vuurwerk dat binnenkort overal in Japan de lucht ingaat (alleen in de zomer!) en we ook wat mini-vuurwerk af mochten steken. Ik herinnerde me dat wierook-vuurwerk uit een tekst die we vorig jaar hadden behandeld, dus ik ben blij dat ik het gewoon zelf een keer gedaan heb. Dankjewel Naganuma school! :D

Ik zat te denken aan een overzichtje van wat te betalen en wat niet te betalen is in Japan, maar ik weet nog niet heel veel aangezien ik natuurlijk nog lang niet alles heb bekeken dat hier te koop is. Ik weet in ieder geval wel dat boeken hier niks kosten. Een nieuw boekje of een manga kost 400-600 yen. Een watermeloen kost 480 yen. Vis kost ook niks; je kan een flink stuk zalm kopen voor 100 yen. Maar souvenirs zijn dan weer heel erg duur. Mooie waaiers kosten zowat allemaal meer dan 1800 yen, maar ik moet toegeven dat ik nog niet veel heb gekeken.Oh, weet je wat ook 120 yen kost ofzo? Pocky! Ik heb gisteren pocky gekocht voor zo'n prijs. :D

Nou, dat was het dan alweer. Over drie kwartier gaan we een restaurant zoeken in de buurt en hopelijk heel lekker Japans eten (en niet te duur, haha)!

Bye bye en de groeten uit een superheet Japan (31 graden)!

Larie

Reacties

Reacties

Jacqueline

Een pocky, is dat zo'n koek-stokje met chocola aan het eind?? Robin en ik dachten even een mobieltje, dat is toch in die reclame? Pocky kwijt en ik moet die en die nog bellen.....
Het is jammer dat je niet kilo's zalm mee kan nemen voor dat geld zeg!! Dat kost echt niks (jaloers....)!!
Groetjes uit Denekamp!

Loezzy

Hahaha, nou je pocky gaat wel gauw foetsie, lijkt mij. ;D

Ik wou dat die mangaprijzen hier hetzelfde waren. ;_; Oneerlijk!

En aangezien sommige uit Engeland enzo kwamen, hebben jullie ook nog een beetje Engels gesproken? Of krijg je dan een tik op de vingers? ;D

Larie

Ja Denekampers, dat is chocola op een stokje, en alle nerds eten dat maar hier kost het dus niks!
En Lolzy, ja soms gooi je er dan gewoon een Engels woord door omdat je het Japanse woord niet kent! 'Scholarship' ofzo! ;D

Mitchel

Nou ik vind die 400-600 yen voor een mana nog best duur Lara. Wij hebben goede en bekende manga (Suzumiya Haruhi) voor 150 yen kunnen kopen en een heleboel manga was rond die prijs ;)

Die prijs komt natuurlijk wel heel vaak voor, vooral voor nieuw uitgegeven manga die je veel vind ik Akiba, maar elke bijdrage die ik kan leveren om te bewijzen dat Japan heus niet zo duur is als wij nederlanders telkens zeggen/denken is mooi meegenomen.

Japan is voor een Aziatisch land misschien duur (als je het gaat vergelijken met bv thailand) Maar het is hoogstens even duur als onze eigen land!! *shakes fist*

Lotte

Well you sure did bought a lot, I hope everything got here in one piece. ;)
Urg why do the fans have to be so expensive when everyone should have one? D: (how else can you survive 31C?!)
Pocky! Did you come across some weird flavours? :)

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!