Lariekoek.reismee.nl

Naganuma school en Kapibara-automaten

Hoi allemaal,

moet jullie thuis even laten weten hoe ik de hele nacht niet heb kunnen slapen, en de volgende ochtend nog voor de wekker op ben gestaan om te kijken of we Weltmeister waren geworden. Alas! Ik heb een gebroken oranje hart, en dat geldt voor ieder van ons Japanologen overzee. De helft was zelfs opgebleven om de wedstrijd te zien, man, en dat terwijl we ruim op tijd moesten zijn voor onze allereerste dag op de Naganuma taalschool in Shibuya! Achteraf gezien had ik het net zo goed kunnen doen, wie weet had ik meer slaap gekregen!

Anyway, halfdood en gebroken vertrokken we met ons gloednieuwe treinabonnement voor het traject Ekoda - Ikebukuro - Shibuya naar de school. We waren er ongeveer om half negen, en de ochtendspits was erg druk waardoor we voor de tweede keer in een volgepropte trein terechtkwamen. Daar aangekomen moesten we kijken in welke klas we waren ingedeeld, de umi (zee) klas, de mori (woud) klas of de kaze (wind) klas. Ik zit in de kazeklas, maar wat het inhoudt weten we nog steeds niet precies aangezien het lijkt alsof alle niveaus door elkaar zijn ingedeeld. We konden in ieder geval meteen beginnen met een introductielesje, een uurtje lezen, en toen anderhalf uur conversatie. Wauw... Het ging eigenlijk allemaal best goed, en onze leraressen (Nishiyama-sensei en Koyama-sensei) waren allebei best lief. Vooral Koyama-sensei, die ons naderhand nog aansprak om te testen hoe groot het lengteverschil nou echt was tussen een gemiddelde Nederlandse en een gemiddelde Japanse!

Na de lessen besloten we naar Harajuku te gaan, een hippe wijk vlakbij Shibuya, op ons traject, waar alle gothic lolitas, J-rock fans en cosplayers rondhangen. Vandaag was het er niet erg druk, maar er waren wel af en toe lolitas die langs kwamen lopen, en er waren massa's winkels met kleding, accessoires en schattige of juist enge dingen. Er was zelfs een enorme voetbalshop met shirts van spelers, maar een shirt van Keisuke Honda kostte 18000 yen ofzo, dus moesten we het plan maar laten varen er een van te kopen. XD
Weet je niet wat gothic lolita is, kijk dan naar een voorbeeldje: http://mankai.files.wordpress.com/2010/03/gothic-lolita.jpg

Nu ik het nog eens bekijk is dat volgens mij inderdaad de brug waar we vandaag opstonden om te kijken of er nog cosplayers stonden. Vandaag waren ze er niet, maar zondag schijnt een goede dag te zijn (dan is er geen school, en de meeste cosplayers zijn nog jong). We gaan er vast nog wel een keer naartoe! Dichtbij die brug (lag naast het station Harajuku) was ook een enorm bos/park met als ingang een reusachtige torii: http://farm3.static.flickr.com/2748/4130693088_1894ff1b19_o.jpg

Jammer dat ik mijn eigen foto's nog altijd niet hierop heb kunnen zetten! Ik heb geen idee waar ik mijn SD-kaart in mijn laptop kan krijgen. Maar ze komen eraan, beloofd!

Toen we weer teruggingen naar Ekoda vond ik een automaat met kapibara's in plastic balletjes, die willekeurig uit de automaat rolden als je er geld in stopte. Ik heb nu een 5-jarige jubileum-editie kapibara met een touwtje eraan, en ik heb hem aan mijn wordtank gehangen, net als een echte Japanner, haha! En dichtbij het station is ook nog een kermismachientje met een grijparm waar DE GROOTSTE KAPIBARA'S IN LIGGEN, DIE IK OOIT HEB GEZIEN. Ik ben bang dat ik niet het geld of de skills heb om er een te winnen, echter! =(
Mijn volgende doel is een kapi-agenda, want het zou handig zijn als ik er eentje had. We moeten ons huiswerk wel op kunnen schrijven! Daar was ik mee bezig, dus ik ga maar even verder. Bijna klaar!

Groetjes vanuit een lichtelijk afgekoeld Tokyo!

Larie

Reacties

Reacties

Jacqueline

En, hoe groot was het verschil in gemiddelde lengte van Jappanners-Hollanders? Val je daar erg op (behalve uiteraard met je blonde haren...)
Het heeft hier vanmiddag zo enorm gestormd en geonweerd dat het hier nu ook lekker afgekoeld is maar er zijn enorm veel bomen beschadigd. Het dak van station-Hengelo was er gedeeltelijk afgewaaid, boven op de bovenleiding van de trein Oldenzaal-Hengelo!! Op het terrein van de Zwarte Cross waren tenten ingestort en daardoor waren er mensen gewond. Hoop toestand dus....
Groetjes uit een heerlijk koel (25 gr.) Denekamp!

Loezzy

Ja ik zou het verschil ook wel willen weten. Als er tenminste een aanzienlijk verschil was.

Wauw, het is daar echt kapibara-heaven zeg! Lijkt wel alsof ze bijna net zo populair zijn als Hello Kitty. Awesome. :D
Wat betreft die grijpautomaat... Als ze een beetje rond de rand liggen kun je proberen ze erin te laten vallen. Dat heb ik toen in Engeland ook gedaan. En anders heb je idd niet veel kans. Je kunt altijd een Japanner vragen. ;D

Mitchel

Hey je zit gewoon onze reisblog te kopieren jo!hahaha al die stations van de Yamanote line..Ik hoorde de stem in de trein al helemaal "Shibuyaaa, shibuya desu!" of "this train is bound for Shibuya" zeggen. hmmm

Ja!, je moet ZEKER op zondag terug gaan naar Harujuku. Geloof me, het is het zeker waard! En dan vooral ook de brug weer opzoeken. als je er even wacht dan heb je grote kans dat er cosplayers langskomen waarmee je op de foto kan.

ahum...maar leuk jo die klassen met verschillende namen en de leraren klinken echt geweldig.

O als je geen SD port hebt in je laptop dan kan je in bijna elke electro zaakje wel een usb kastje kopen waarin weer alle soorten SD kaarten in kunnen. Het is ook helemaal niet duur ofzo. Hier een voorbeeldje:

http://www.videocamerashop.nl/images/product/71073/kingston-usb-20-hi-speed-19-i.jpg

Nou keep it up met de verhaaltjes :) en nog veel plezier daaro!

Lotte

(oh noes, I'm affraid I'm going to reopen some old wounds now...)
Well Vice-Weltmeister isn't that bad? ;) FIFA checked out our stadions and everything and maybe we're going to host it in a couple of years, who knows? You could fall inlove with an old obsession all over again if it happens. XD
sigh, I can only hope my school year is going to be as much fun as your summer school. :)
Could harajuku tempt you to dress like that in our little pauper country?
STOP IT WITH YOUR KAPIBARAS ALREADY! YOU'RE MAKING ME LIKE THEM!
(Huge kapi sounds so huggable *_*)

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!