Lariekoek.reismee.nl

Gaijin for the win

Hi guise!

ik kwam er net achter dat de USB-kabel die ik had meegenomen niet past op mijn fotocamera (er is echt iets mis met snoeren op deze trip), dus de foto's die ik gemaakt heb zullen nog even moeten wachten. Elektronica kost hier niet veel, dus ik kan zo een nieuwe kopen!

Dus, vandaag zijn we naar Akihabara gegaan, maar niet voordat we even op het 'dakterras' (het dak eigenlijk) hadden gezocht naar de Fuji, en het schijnt dat hij inderdaad gespot is eerder die ochtend (dat is zeldzaam, want je kan hem vanuit Tokyo alleen zien bij helder weer!). Hij staat op de foto!

Voor Akihabara moesten we weer via de Yamanote-sen (een treintraject dat om het centrum van Tokyo heengaat, die we gisteren ook moesten nemen), maar dan de andere kant op. Akihabara: Herfst-blaadjes-stralend? Nou ja, ze noemen het toch AKIBA for short. Het was behoorlijk warm in de stad, en de zon scheen terwijl er bewolking en regen was voorspeld op de Japanse yahoo! Ik moest me dus goed insmeren met mijn factor 50 en ik heb nu ook geen last van een verkoolde huid.

Zodra je het station uitstapt (en de goede uitgang hebt gevonden tussen de massa Japanners en enkele buitenlanders): KNAL! Wolkenkrabbers. Okee, misschien geen echte wolkenkrabbers, maar damn, wat een enorme gebouwen!! Als het hoogste gebouw dat je kent de Plechelmus te Oldenzaal is, is dit nogal een verschil! En de gebouwen zaten ook nog eens vol met super-ultra-mega-mediamarkten en hallen waar Japanse jongetjes games kunnen spelen. Ik heb in één van die superwinkels mijn eerste kapibarasan gekocht, en bij een klein zaakje dat gespecialiseerd leek te zijn in stekkers (nee echt) een GOEDE reisstekker! Maar ja, als je het in 'electric town' niet kan vinden, waar dan wel?

In een ander gebouw vonden we 'PURIKURA' fotohokjes, waar je foto's van jezelf kan laten maken (eventueel in een hip pakje dat je kan lenen), die je dan vol kan zetten met figuurtjes zoals aardbeien, sparkles en somehowhele lelijke rupsen. Dit is nogal girly want je huid wordt overbelicht waardoor het er goed uit komt te zien, en je ogen worden automatisch uitvergroot, wat soms een nogal eng effect teweegbracht (vooral bij Karens wimpers XD)!
Zo ziet het er ongeveer uit: http://www.lovelornunicorn.com/wp-content/uploads/2009/02/purikura.jpg
De Japanse schoolmeisjes waren er gek op en het is inderdaad best verslavend!

We hebben onze lunch gegetenals domme buitenlanders: op een stoep. Blijkbaar is het niet heel beleefd om op straat te eten, maar we deden het gewoon want er staan nergens bankjes en binnen is het eten duurder dan uit de supermarkt! Zoals verwacht keek men ons aan alsof we niet goed wijs waren, maar ze moesten ook om ons lachen, haha! En de in plastic verpakte rijstballetjes uit de konbini (convenience store) zijn heel lekker!

Na ons compleet kapotgelopen te hebben gingen we terug naar Ikebukuro vanwaar we naar Ekoda terugkunnen. We hebben in Ikebukuro gegeten, nadat we naar binnen waren gelokt naar een echt, authentiek, origineel Japans restaurant (op de derde verdieping van een flatgebouw, lol)! We werden meteen naar binnen gewerkt (we moesten eerst onze schoenen uitdoen) en we mochten onder een lage tafel zitten in een klein hokje van hout. We hebben redelijk goedkoop een superlekker stoofpotje kunnen eten, en we werden constant bezocht door werknemers van het restaurant die wilden weten hoelang we al in Tokyo woonden en zeiden hoe raar het was dat we Japans konden 'verstaan'. Een beetje dan, want ze spraken keigo (dat is heel erg beleefd en lastig te verstaan door de andere werkwoorden en uitdrukkingen). We kwamen er uiteindelijk wel uit, en toen we weggingen vertelden ze ook nog eens aan andere klanten door dat we studenten waren etc. Blijkbaar vonden twee vrouwen ons ook heel kawaii. XD Wat zijn wij goeie buitenlanders, ik voel me helemaal speciaal, haha!
Maike: Gaijin for the win!

Dus nu heb ik even mijn huiswerk afgemaakt (alle woorden opgezocht van de woordenlijst die we bij een tekst kregen) en in mijn nieuwe manga gelezen, die best goed te begrijpen is aangezien het over een klein meisje gaat. Dan ga ik maar eens slapen, het is 23.04.

Toedels!

~ Larie

Jacqueline

Klink als druk druk druk.......en spannend allemaal!
Het enige wat wij hier doen is puffen, zweten, klagen, kreunen en dat soort dingen.
We gaan heel zwaar gebukt onder de hittegolf en hebben zo'n mega-zwembad gekocht waar we in gaan dobberen (moet eerst water in, dat verkoelt nóg beter ;-) ).
Je ziet: ook hier spanning en sensatie!!
Liefs, ik.

Daphne

Inderdaad.. het is hier echt niet uit te houden van de hitte... laat staan dat we een avontuur gaan beleven in Tokyo haha

En dat is alleen maar goed toch! Als ze je vragen hoe lang je al in Tokyo woont haha, gelijk een goede hit in je ego (A)

xx

Mirthe

Hoihoihoi,

Oma en opa willen graag je adres weten hahaha. Dus kun je dat even naar me doorsturen? Kan ik ze ook weer geruststellen.;)

Groetjes uit het warme, oranje land :D

Peter

Hay Hay Lara ^.^

Als je nog een keer naar Akihabara gaat kan ik een heerlijk noodle restaurant aanraden: http://bit.ly/9CRkpr

En ietsje verderop is de Mandarake winkel. Op 't eerste gezicht lijkt het niets (we liepen er telkens langs) maar uiteindelijk hebben we ons er helemaal kapot gekocht. http://www.mandarake.co.jp/en/shop/cmp.html
Al zijn we vooral mooie dingen tegen gekomen in het Shibuya filiaal: http://www.mandarake.co.jp/en/shop/sby.html (4 verdiepingen onder de grond 0.o)

Ben je al gewend aan de trein melodietjes op het station?

Loezzy

Wat een avontuurtjes, héhé. :D Het klinkt allemaal supervet! En crazy~
Lelijke rupsen, LOL. XD

Larie

No srsly Loezzy, die rups was ECHT LELIJK. ;P
Peter: Thanks man! Ik zal het eens doorkijken. Wie weet komen we nog eens terug daar (vast wel). En al die melodietjes... echt vreselijk cheesy! En ze zijn overal, ook in de supermarkten en op straat, WTF!

Mitchel

Ik ben blij (en verbaasd) dat Peter het terug heeft weten te vinden allemaal, want het zijn idd allemaal aanraders. Ik ben even de naam kwijt van de noodles die wij erg heelrijk vonden....hmm o well.

Super leuk verhaal weer Lara het klinkt allemaal heel bekend, bv het eten op straat xD of restaurants op 3de verdiepingen. Ook leuk dat je interactie hebt met Jappaners enzo ^^ Oh en je hebt hebt echt heeel erg geluk gehad met mt. Fuji :O

Nou ga vooral zo door, ik kijk uit naar het volgende verhaal en natuurlijk de foto's~

Groetjes uit een rouwende Nederland

Lotte

And so you bought your first kapibarasan, one to be followed by many we know now. ;)
So overlighting is key to looking good, note taken. XD
After watching DRRR! I can't imagine Ikebukuro without flying vending machines for some peculiar reason. :')
AGH! with your expertise you're ruiening it for us normal people that might want to see it one day and can't speak any japanese. :P
Ow yotsuba, why so cute, AMIRITE?